onsdag 13 juni 2012

Ackne

Tänkte tipsa lite om produkter från ACO, nämligen acknemedel.
Serien jag använder mig av heter Spotless och går och köpa på apoteket.
Dock använder jag mig inte av stiftet eller two-in-one, utan dem andra tre produkterna.

Behandlingen består av tre steg.

Steg 1: Ta din Deep Cleansing som används och fungerar som en tvål. Fukta ansiktet, smörj in dig noga, sedan sköljer du bort allt och torkar ansiktet så det är helt torrt.

Steg 2: Häll din Blemish Treating på en padd eller bomullstuss och fukta hela ansiktet med det.
Tänk på att inte snåla för mycket, det kan ge sämre resultat.
Låt medlet torka ordentligt innan du börjar med steg 3. Ett tips är att fläkta med händerna vid ansiktet.

Steg 3: Nu ska du smörja in hela ansiktet med din Oil-Free Matifying. Ta dock ytterst lite då den är ganska fet, annars finns risken att du blir kletig och blank i ansiktet.

Allt detta gör jag morgon och kväll för att håla ansiktet fri från orenheter. 
För att få pricket över I:t kan ni alltid avsluta "behandlingen"  med din favorit läppsyl.
jag personligen föredrar Paul Frank's läppbalsam och läppsyl, eftersom ACO's produkter är parfym fria (vilket är bra för huden) så brukar jag komprimera med Paul Frank som har den underbara lukten på sina läpp-produkter.
Jag använder mig av doften jordgubb/banan på både stiftet och balsamen, verkligen att rekommendera, och finns att köpa hos KICK'S!

Och sist men inte minst ett tips som många nog inte vet...
Ett sätt att hindra finnar är att ofta byta ut ditt örngott och ansiktshandduk regelbundet!
Det samlas gamla fetter i både handduken och i örngottet som i sin tur smetar av sig i ansiktet och gör huden fet. Framför allt om man ofta lägger sig och sover med hårspray eller gelé i håret!

Så, byt ofta och tvätta håret innan sängdags om du har haft använt dig av hårprodukter under dagen!

Lycka till!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar