måndag 25 juni 2012

Shoo Bre


Tänkte ta upp en film jag kollade på i förrgår, nämligen "Shoo Bre"

Shoo Bre är bland dom bästa böckerna jag har läst genom tiderna. Den underbara ungdoms berättelsen som fick mig att sitta och streck läsa i flera timmar. Jag försökte in till det sista att övertala Alexander om att läsa den för ca 2år sedan, men i och med att han inte är en människa som läser böcker så lyckades jag aldrig övertala han till att heller. 
Tills här om dagen då jag upptäcker att dem ju har släppt en film!
Äntligen skulle Alexander få dela samma underbara berättelse som jag hade redan fått uppleva för 2år sedan.
Men jag blev faktiskt riktigt besviken på filmen, den var inte alls i närheten av lika bra som boken.
Boken är fängslande och man lär verkligen att känna alla karaktärer, men det gör man inte i filmen.
Så sjukt besviken blev jag faktiskt! Så har ni inte läst den boken så rekommenderar jag den starkt!
Den är helt underbar :)





Till vänster har ni boken,
till höger filmen.













 Trailern till Shoo Bre



Soundtracket till filmen, som faktiskt är helt okej :)

Om du har sett filmen och läst boken, vilken är bäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar