tisdag 8 maj 2012

Helt slut!

Förlåt att det bara blev ett inlägg igår, men var så himla sjukt trött! Så ni missade inte precis något intressant.
Somna vid 5 tiden på eftermiddagen och vaknade vid 7 på kvällen. Satt sedan och kollade på hockeyn, Sverige-Danmark, och gick sedan åter och la mig och sov klockan 10. 
Börjar bli sjuk tro?

Idag ringde väckarklockan 06.20 för att jag skulle in på möte i Eskilstuna.
Tror jag låg och drog mig till nästan klockan 7 innan jag klev upp och började göra mig i ordning.
Klockan 8.45 åker bussen mot Strängnäs. Lämnade min telefon hemma eftersom jag väntade mig viktiga samtal, så fördrev tiden genom att sitta och kolla film på bussen.
Hoppar av i Strängnäs och få sitta där och dryga en stund eftersom bussen till Eskilstuna går inte förens klockan 10.21. Satt inne på köpcentrumet i säkert 20 minuter i väntan på att alla butiker skulle öppna klockan 10 så man iallafall hade nått att göra. Så när väl butikerna öppnade fick det bli en snabb fönstershoppning inne på Lindex innan det var dags att bege sig till bussen igen.
När väl bussen kom så blev jag tvungen att betala med kortet eftersom mitt busskort inte gäller till Eskilstuna, var av busschauffören fråga,

Chauffören: Hel eller halv?
Jag: Hel
Chauffören: Jaha, du såg så ung ut!
Jag: Tack så mycket! 

Behöver jag ens nämna att denne man förgyllde min dag? :)

Bussen kommer fram till Eskilstuna 10.58, och jag skulle vara på bup klockan 11.00, så han precis in i tid!
Under mötet satt vi och kollade lite på inspelningen vi hade gjort för några veckor sedan. Jag hade räknat med kritik, men fick hur mycket beröm som helst hur jag hade agerat för att få Leons fokus, bestämd och samspelade fint med honom. Så det var något som glädje mig väldigt mycket :)

När mötet väl var slut så gick jag till bussen, upptäcker till mig stora skräck att nästa buss inte går förens om 1,5timmar! Vad i helskotta skulle jag hitta på under den tiden?
Jag valde att gå in till sjukhuset och sätta mig i korridoren för att kolla efter lite nyfödda bebisar, ledsnade efter 15-20 minuter då jag höll på somna. Så jag tänkte gå ner till tågstationen istället och hoppa på bussen där istället för att ta död på lite tid.
Halv vägs så kom jag på att det finns ju en busskur på Sveaplan, och jag hade hela 45minuter att ta död på, så blev till att tillbringa 25minuter inne på Barnets Hus innan jag gick och ställde mig för att vänta på bussen till Strängnäs.

Vart svårt att hålla ögonen öppna när bussen gungade så skönt mellan Eskilstuna- Strängnäs. När man nästan höll på att slumra till var man redan framme i Strängnäs och det var dags att stå och vänta på nästa buss. Tack och lov behövde jag bara vänta 10minuter innan Mariefreds bussen kom.
Dock gungade inte denna buss lika skönt som den andra, så hade inga problem att hålla mig vaken.

När jag väl kommer hem så ser jag att telefonen har gått i varv här hemma.
Både sms, ringningar och meddelanden på Facebook.
Bland annat hade polisen ring mig och skickat SMS om att jag skulle kontakta henne snarast möjligt, och skickade ett nummer jag skulle ringa på. När jag väl ringer så kommer jag till röstbrevlådan som meddelar att personen jag söker har gått för dagen, men infinner sig igen på torsdag klockan 8.
Ja ibland kan man faktiskt fundera över hur folk definierar order "snarast".

Just nu väntar jag på att mina små änglar ska somna, så jag kanske har en liten chans att få kolla hockeyn, måste ju se hur det går för mina finska lejon, och senare blir det film tills jag somnar.

Just ja! Såg även nu när jag loggade in att det är inte bara svenskar som läser min blogg, spännande!
Men frågan är om dem förstår så mycket av det jag skriver ;)
    Hoppas ni alla får en underbar tisdagskväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar