lördag 12 maj 2012

Lördag


Godmorgon!

Igår när jag satt på bussen så ringde Sarah och sa att det åskade ute.
Jaha, det var väl mindre trevliga nyheter. Dels för att jag bara var ca 4 minuter ifrån henne, och vägen från bussen hem till henne består bara av flera hektar åkrar på båda sidorna, så man hade blivit en bra måltavla för en blixt, och dels för tanken att vi inte skulle hinna  rida innan dem skulle åka till sitt sommarbete.

1-2 minuter innan jag var framme i Kärrholmen så kom världens regnskur över oss. Det smattrade så mycket mot rutorna på bussen så att man nästan kunde tro att det haglade ute. Man blev ju knappast glad av tanken att gå ut i det vädret, men när väl bussen stannade såg jag till min stora förvåning att det stod en bil där och väntade på mig!
Då hade Sarah's bror och flickvän kört upp Sarah till vägen pga av vädret, så det var skönt att få slippa gå den långa biten i det vädret.

När vi kom fram till gården så hade det nästan slutat och regnat,
och på himlen skymtade två regnbågar, en jätte klar och en som inte syntes lika mycket. När vi skulle ta foto på dem upptäckte vi att vi faktiskt ser regnbågens slut ute på åkern, något jag aldrig har sett förut. Men om det fanns någon skatt där vet jag inte, då varken jag eller Sarah hade någon större lust att gå ut på åkern och titta efter ;)

Efter ca 5 minuter så hade det slutat att regna så då var det bara att ta på sig ridkläderna och ge sig ut i hagen och hämta hästarna. Var jätte skönt väder och solen hade börjat titta fram. När vi hade ryckta hästarna och sadlat Sessan (Sarah red barbacka så hon sadlade inte) så började det att regna igen!
Ja det var ju bara att se glad ut och fixa det sista innan bar sig ut och red.
Allt gick jätte bra tills vi kom bort till en stor gräsplätt... Då fick varken jag eller Sarah bort hästarna därifrån då dem ställde sig och börja äta. Efter 5-10 minuter var det ju bara att ge upp tanken på att rida gå tillbaka till gården. Tydligen hade ägaren av gården stängt in sina hästar i ladan och där finns även maten, så stackarna att inte fått äta nånting, inte konstigt då att dem inte var så sugna på att rida då :(

Dem stod och beta lite vid ett dike medan David höll på att fixa transporten så hästarna. Tog väl inte så lång tid, kanske 10 minuter innan vi bar oss av.

Och ni skulle ha sett vilken fin hage! Bakom hage låg en sjö och man såg bara natur runt om, och bästa av allt... Det fanns massa gräs som det absolut inte fanns i deras förra hage.
Vi lastar ut hästarna och skor av dem innan det är dags att släppa in dem.
Det fanns även andra hästar i hagen, ca sju, och dem var så sjukt fina!
Tyvärr glömde jag min mobil hemma så fick inte än enda bild på dem :(
Först brydde dem sig inte om dem andra hästarna, men började sedan att visa upp sig, så himla fint att se :)

När vi kom tillbaka till Sarah sedan så hände det inte så mycket. Vi satte oss och åt lite mackor, pratade     lite och sånt. Sedan tog jag bussen hem vid halv tolv tiden. Gissa om jag var trött när jag kom hem!

Och så till dagens planer. Sarah vill att jag följer med hem till Robin idag för dem ska tydligen festa.
Jag är ju inte så pigg på att festa, men funderar på att följa  med för sällskapets skull.
Ja man får helt enkelt se vart dagen leder än :)

Nu tänker jag hoppa in i duschen, för Alex ska troligtvis in till Strängnäs, så vill gärna göra det innan han åker :)

Trevlig lördag alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar