söndag 6 maj 2012

Sitter just nu i soffan i världens matkoma, skulle inte få ner en bit till!
Dagens middag bestod iallafall av soppa och knäckebröd, gott och simpelt :)

För övrigt så har det inte hänt så mycket under dagen. Jag och Nathan var ute och tog en promenad i det fina vädret innan vi gick till affären. Vet inte alls vad det var med honom, men han var helt knas. Han sprang nästan hela tiden och sjöng undertiden "Iggle Piggle" om och om igen förutom när vi mötte någon, då hälsa han artigt "Hej". Sen vet jag inte vad för fnatt han fick, men helt plötsligt skriker han med glädje "Krock!", och jag skulle precis till och fråga vad han menade men då hade han redan tagit satts med full rulle och springer rakt in i 3 killar som kommer gående emot oss. När han kolliderade med dem sa han åter igen med ett leende på läpparna "Krock!". 
I Mariefred är gatorna väldigt trånga och utan trottoarer i själva stan, så man får lov att gå på kanten av gatan där. Så jag och Nathan gick på gatan då vi var påväg till stan. Jag får syn på en bil som kommer körande mot oss och ber han hålla handen, och han tog mig i handen så snällt så. Bilen börjar närma sig och då hör jag det där glädje tjutet igen, "Krock!". Behöver jag ens tala om att hans var illröd efter jag släppte taget? 
Tror inte det hade gått så bra att försöka krocka bilen ;)
Nej det är underbart när barn är barn, dem har sina små knäppa idéer, men det gör dem bara charmiga :)

Nu ska jag ta och kolla klart på det sista av hockeyn, Finland spelar just nu och leder med 1-0 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar