söndag 13 maj 2012

Söndag

God morgon!


Sovit gott? Det har jag iallafall.
Igår kväll bar det ju av till Kärrholmen eftersom vi skulle iväg på fest senare i Strängnäs.

När jag kom hem till Sarah ockupera jag hennes platttång eftersom mitt hår stack åt alla håll och kanter efter den fuktiga luften ute. Strax efter att jag hade ankommit så kom även Robin som skulle köra in oss till Strängnäs. Blev ju även tvungen att fixa mina naglar innan vi åkte så satt mig och måla dem lite hastigt.
När jag hade två naglar kvar fick Sarah för sig att vi skulle åka, så stressat försöker jag måla klart det sista och går sedan ut i hallen och tar på mig skorna. Tror ni inte att jag lyckas skrapa av mig nagellacket när jag tog på mig skorna? Så himla typiskt!

Vi stannade först vid Coop för att handla med oss cola och ta ut pengar till skjutsen hem senare, innan vi bar vidare hem till Robin.
Väl där så öppnade jag och Sarah en varsin öl, men kände att jag bara mådde illa och kände mig inte alls på humör för att festa, så ställde den på bordet och drack inget mer under kvällen.

Efter 20-30 minuter kommer även ett par vänner till Robin, och kan säga så att jag aldrig har känt mig så utanför i en konversation som jag gjorde igår. Men men, det händer väl alla antar jag?
Men dem lyckades iallafall att övertala mig att prova vattenpipa, och kan inte precis säga att det var något speciellt med det. Jag är ju själv rökare, så kanske därför jag inte tyckte att det smakade så mycket, det enda jag kände var en mild eftersmak av persika uppe i gommen, inget mer.

Efter ett tag valde jag och Sarah att gå ut och gå en rund bland alla nybyggda villor. Och fy så fina villorna var! Man gick verkligen runt där och  dagdrömde att en sån kåk vill man också ha när man blir "stor".
Vi var väl ute och gick i kanske 20 minuter innan vi åter gick tillbaka till Robin. Väl inne hos han så gjorde vi oss en varsin smörgås och gick in i hans sovrum och satte oss och åt.
Efter smörgåsarna så blev det dags att åka hem eftersom jag var så trött och lite halvt uttråkad.

Så idag känner jag mig faktiskt lite tung i huvudet. Aldrig vart med om att man kan bli lite bakfull av en halv öl, och speciellt när man aldrig blev full. Men alkohol är ju gift, och ett gift min kropp inte är van med så kanske inte så konstigt att kroppen reagerar som den gör då.

Idag har jag faktiskt ingen aning om vad som händer och sker, men tror det blir en mysdag här hemma och sedan lite film och sånt ikväll. 

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar